Trwa kontynuacja prac związanych z rozwojem infrastruktury rowerowej. Jeszcze w tym miesiącu ruszy budowa nowej drogi w Szopienicach, która połączy ul. Brynicy z ul. Sosnowiecką. Rozpoczął się także przetarg, którego celem jest zaprojektowanie odcinka od Ronda Kani do ul. Chorzowskiej. Ponadto w planach na najbliższe tygodnie jest uruchomienie postępowań przetargowych na projekty kolejnych trzech dróg.
W ostatnich dniach rozpoczęły się prace przygotowawcze związane z budową infrastruktury rowerowej w Szopienicach. W ramach prac powstanie prawie kilometrowy odcinek infrastruktury pieszej i rowerowej, który połączy istniejące w pobliżu trasy. To inwestycja o wartości 3,7 mln zł. Dodatkowo zamontowane zostanie nowe LED-owe oświetlenie w rejonie przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Roboty budowlane i odbiory zakończą się do końca tego roku.
“Tylko w ubiegłym roku wybudowaliśmy ponad 12 km infrastruktury rowerowej o łącznej wartości przeszło 29 mln zł, w tym pierwszą w naszym mieście velostradę” – powiedział Marcin Krupa, prezydent Katowic – “Te nowe drogi rowerowe, ale też infrastruktura towarzysząca, taka jak stojaki rowerowe czy samoobsługowe stacje napraw, poprawiają komfort i bezpieczeństwo poruszania się po mieście rowerem. To też zachęta dla mieszkańców do częstszego korzystania z tego najbardziej ekologicznego środka transportu” – dodał prezydent.
Katowice ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla drogi rowerowej w ciągu ul. Johna Baildona od ronda Kani do ul. Chorzowskiej. Nowy 400 metrowy odcinek połączy istniejącą infrastrukturę w ciągu ul. Chorzowskiej prowadzącą od centrum Katowic w kierunku Parku Śląskiego z infrastrukturą biegnącą wzdłuż ul. Bożogrobców. Otwarcie ofert zaplanowano na najbliższy piątek.

Już wkrótce zostaną ogłoszone przetargi na realizację projektów trzech nowych połączeń rowerowych.
Pierwszy z nich to nowa trasa wzdłuż ulic Pukowca i Żeliwnej. Droga o długości około 1 km połączy istniejącą sieć dróg rowerowych północno-wschodnich dzielnic miasta z popularnym Ośrodkiem Rekreacyjno-Wypoczynkowym Bugla.
Drugi projekt obejmuje rozbudowę infrastruktury rowerowej w dzielnicach Piotrowice – Ochojec oraz Ligota–Panewniki. Odcinek o długości ok. 1,8 km prowadzić będzie wzdłuż ulic Armii Krajowej i Piotrowickiej od skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Jankego do skrzyżowania Piotrowicka – Słupska – Poleska.
Ostatnim z planowanych projektów jest budowa połączenia pieszego i rowerowego w rejonie ul. Szadoka, dla połączenia z trasami rowerowymi nr 2 i 122 przebiegającymi w tym rejonie oraz z przystankiem kolejowym, który zostanie zrealizowany przy tej ulicy w ramach przebudowy linii kolejowej E65. Szacunkowa długość całej projektowanej infrastruktury w tej lokalizacji wyniesie 970 m.